Iako smo tako učeni od malena i pokušavamo da se vodimo onom starom izrekom „Poklonu se u zube ne gleda“, moramo priznati da nam je uslovljeni refleks da se mnogo više i iskrenije obradujemo kada vidimo veliko pakovanje. To nam je očigledno u primarnoj prirodi. Isto se dešava kada na poklon dobijemo društvene igre.
Zašto nas toliko privlače velika pakovanja kada je reč o društvenim igrama?
To su svakako još davno i iskoristile velike marketinške kompanije prilikom plasiranja svojih proizvoda – što veće pakovanje u odnosu na sam proizvod – bolja prodaja i popularizacija istog. Dokazano je da prilikom impulsivne, odnosno afektivne kupovine, ovakvi marketinški trikovi zaista imaju smisla.
Tako je i u svetu društvenih igara! Naravno da to ne znači da sama društvena igra nije kvalitetna ako je u manjem pakovannju! Naprotiv! Ali kompanije su se okrenule takvoj vrsti marketinga zarad povećanja prodaje iz ekonomskih razloga.
Buđenje svesti o zaštiti životne sredine
Tako je već decenijama, ali su se danas društveno odgovorne kompanije okrenule zaštiti životne sredine. Među prvima su Amazon i poznati proizvođač dečijih igara – Hasbro. Zajedničkim snagama su, kako bi sačuvali životnu sredinu i bili više odgovorni, dizajnirali nova – manja pakovanja za igračke i društvene igre.
Ova pakovanja su osmišljena prvenstveno kako bi smanjili otpadni materijal, a sa druge strane, daleko su jednostavnija (svi smo imali prilike da se prilično namučimo dok pokušavamo da otpakujemo vrlo jednostavnu igračku). Pored svih navedenih benifita, takođe su olakšali i samo slanje pošiljki, a neka pakovanja su redukovana za čak 50% svoje veličine!
Kompanija koja je razumela od samog starta ekonomičnost pakovanja društvene igre
Neke kompanije su od samog početka razumele probleme ove vrste i nepotrebnost velikih pakovanja. I tako su svoje društvene igre od samog starta pakovale u jednostavne kutije razumne veličine. Takav je slučaj i sa višestruko nagrađivanom društvenom igrom Dobble.
Asmodee, proizvođač ove popularne igre percepcije je od samog početka osmislio ambalažu koja je:
- u skladu sa veličinom proizvoda
- laka za otvaranje
- bez nepotrebnog dodatnog otpadnog materijala
- lako prenosiva i izuzetno podobna za pošiljke
Budućnost ambalaže društvene igre
Nova svest kompanija o održavanju zdrave životne sredine će u skorijoj budućnosti promeniti i percepciju i navike nas kao kupaca i konzumera proizvoda i usluga, gde ćemo suštinski razumeti ono što već znamo – da ne treba da sudimo knjizi po koricama, već da uživamo u samom sadržaju.